תקציב המורים: סמוטריץ' התייצב לימין החרדים, נתניהו חיזק

מוטי הלפרין No Comments on תקציב המורים: סמוטריץ' התייצב לימין החרדים, נתניהו חיזק
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עימות אירע הלילה במהלך ישיבת הממשלה, בין השר יצחק גולדקנופף לשרי המחנה הממלכתי, לאחר שאלה החליטו להצביע נגד תקציב המדינה, שכלל גם את תקצוב אופק חדש של עובדי ההוראה החרדים.

גולדקנופף פנה בכעס לשרי המחנה הממלכתי: "למה בהסכם בין יו"ר ארגון המורים רן ארז לבין משרד האוצר, לפני חודשיים, אתם נותנים מקדמות כשעדין לא הושלם ההסכם – וברשתות החרדיות אתם אומרים לעצור? האם ילד חרדי הוא אחרת מילד מהציבור הכללי?".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', התייצב לימין החרדים בנושא התקציב למורים: "כספי אופק חדש לחינוך החרדי הם לא 'כסף מלוכלך', (הכוונה שלא מדובר בכסף לא חיוני) צריך להכניס אותם לבסיס תקציב המדינה". רה"מ נתניהו חיזק את דבריו: "במקרה הצורך יוכלו להעלות את השכר למורים החרדים – אבל התקציב שלהם יהיה בבסיס התקציב".

עוד אמר נתניהו: "‏דווקא בעת הזו כשהציבור החרדי מתגייס באלפיו, זה לא יאומן שאנחנו מתעסקים בכלל ב-35 מל״ש לאופק חדש. זה פרומיל מהתקציב. מתוך 30 מיליארד שאנחנו מאשרים. הציבור החרדי לא ראוי ליחס הזה. אני מבקש מכם להיות מנהיגים ולהצביע בעד".

לכאורה מדובר בהתקדמות חיובית עבור הציבור החרדי, אחרי הקרב בשבועות האחרונים על השוואת שכר המלמדים החרדים, אך עם זאת, ספק אם הממשלה הנוכחית תשרוד מספיק זמן כדי להכניס את הכספים לבסיס התקציב.

בתוך כך, השר טרופר פנה בישיבת הממשלה לשרים החרדים וזעם על הביקורת על גנץ: "לא ראוי לייחס שנאה למישהו בגין עמדותיו. אפשר לנהל מחלוקת בלי שנאה. אנחנו אכן חלוקים על סעיפים מסוימים, אבל נשאר חלוקים ונשאר עם אחד". שרי ש"ס – ארבל, ביטון ובוסו – הגיבו: "מסכימים. אמנם נישאר חלוקים אבל גם לא נתכתש".



0 תגובות